3 důvody, proč Goodbye Care vaší firmě pomůže

Anna Janoštíková29. 11. 2023

Firemní benefit v podobě asistenční služby pro zaměstnance, kteří procházejí ztrátou blízkého člověka, se může zdát jako velmi neobvyklý. Patří ale do kategorie zaměstnaneckých benefitů zaměřujících se na psychické zdraví, kterých v posledních letech výrazně přibylo a jsou nyní potřeba více než kdy dřív. Jaké jsou důvody, proč se do duševního zdraví zaměstnanců vyplatí investovat?

Obsah

    1. Podpora v nejtěžších chvílích života

    Ztráta blízkého člověka je jednou z největších psychických výzev, jaká nás v životě může potkat. Ani ty nejúspěšnější týmy a firmy se jí nevyhnou. Průměrně 26 % zaměstnanců ročně se tato situace týká. Z nich 57 % následně prožívá klinické příznaky stresu. 

    S Goodbye Care poskytnete svým zaměstnancům jak administrativní, tak psychickou podporu v tomto náročném období. Vytvoříte firemní kulturu, ve které je postaráno o všechny za každé situace. Ukážete svým lidem, že se za ně postavíte a pomůžete jim i v době největší krize. Odeberete jim, alespoň částečně, z ramen břímě spojené s organizačním zajišťováním formalit a stresu z neznámého. Naopak jim poskytnete bezpečný prostor pro truchlení a zdroje, kde si bez obav říct o pomoc.

    2. Úspora času a zvýšení produktivity

    80 % zaměstnanců má po ztrátě blízké osoby prokazatelně snížený pracovní výkon, v průměru až o 1 hodinu denně. 

    Může se zdát, že jediné, co je třeba po úmrtí zajistit, je pohřeb, na který má zaměstnanec ze zákona nárok dostat volno. Opak je ale pravdou, pohřbem to teprve začíná. Následuje dědické řízení, vyklizení nemovitosti, její případný prodej, uzavírání a rušení účtů, smluv a předplatných,.. Vyřešit vše ohledně úmrtí blízkého zabere zhruba 420 hodin rozložených během 13 - 20 měsíců. Goodbye Care pomůže každému klientovi ušetřit až 25 % tohoto času, který by jinak strávil hledáním informací, komunikací s institucemi a úřady a podobně. 

    Pomocí zaměstnaneckého benefitu Care eliminujete množství chyb z nesoustředěnosti, umožníte svým zaměstnancům věnovat větší množství pozornosti své práci a urychlíte jejich návrat do běžného fungování.  

    3. Prevence vysoké fluktuace zaměstnanců

    Až 14 % zaměstnanců zvažuje po úmrtí blízkého člověka podání výpovědi ze zaměstnání. Děje se to v návaznosti na množství povinností, které musí ve spojitosti s úmrtím v rodině zajistit. S těmito povinnostmi se pojí emoce jako stres, smutek, strach z neznámého, zároveň časový tlak a pocit selhání v osobním i pracovním životě. Díky Goodbye Care ulehčíte vašim zaměstnancům od velkého množství těchto negativních emocí a necháte jim větší prostor pro samotné truchlení. Zabráníte tak zbytečné fluktuaci zaměstnanců, která negativně ovlivňuje nejen jednotlivé týmy napříč firmou, ale i firmu jako celek.